16/02 2018

Kinderen op jouw evenement

KINDEREN OP JOUW EVENEMENT

Je gaat een evenement organiseren, de uitnodigingen zijn de deur uit en daar komen de eerste vragen; ‘Mogen de kinderen mee?’ Je kunt subtiel op de uitnodiging verwerken dat het feest niet voor kinderen bedoeld is door de uitnodiging ‘kinderloos feest’ te noemen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Nou vooruit! Een evenement met kinderen! Moet kunnen toch? En dat scheelt de ouders ook weer een zoektocht naar een oppas.

Maar dan… kinderen kun je niet als volwassenen aan een statafel zetten met een glas champagne.
En allemaal bij de garderoberuimte laten wachten tot het evenement voorbij is, zal waarschijnlijk één grote chaos worden.

In deze blog zullen we een aantal leuke ideeën geven voor de kinderen op jouw evenement.
 



Kidscorner
Een must have bij elk evenement waar kinderen welkom zijn, is toch wel de kinderhoek. Creëer in een rustige hoek een leuke plek waar de kinderen lekker kunnen spelen, kleuren of knutselen. Misschien heeft de betreffende locatie hier wel een speciale ruimte voor.





De kinderhoek kun je helemaal inrichten zoals je zelf wilt, maar hou er rekening mee dat er voor kinderen van elke leeftijd wel iets leuks klaar ligt. Een aantal tips:
- Vraag of de kinderen hun lievelingsspeelgoed van thuis meenemen
- Leg voor de oudere kinderen ouderwetse bord- of kaartspellen klaar
- Creëer een knutseltafel met papier als ‘tafelkleed’ zodat de kids lekker kunnen kleuren en knutselen
- Maak voor ieder kind een persoonlijk ‘knutselkoffertje’ met wat kleurtjes, stickers, glitters, etc.
- Een kist met verschillende verkleedkleren
- Een tv met een aantal leuke kinderfilms; voor als ze echt alles gehad hebben en toch wel heel graag naar huis willen, maar papa en mama nog niet uitgefeest zijn.




Entertainment
Als er echt veel kinderen aanwezig zijn op jouw evenement kun je er ook altijd voor kiezen om een entertainer in te huren. Denk hierbij aan een clown die ballondieren vouwt, een dame die mooi kan schminken, noem maar op.

Dutjes
Voor de allerjongste gasten is het misschien fijn als ze tussendoor een dutje kunnen doen. Zorg dat er voor deze kids een rustige plek is zonder al teveel lawaai en met eventueel een bedje of comfortabele (lounge)bank.




Buitenspelen
Op een gegeven moment komt er een punt dat de kinderen even hun energie kwijt moeten en echt niet langer stil kunnen blijven zitten. Dan is het fijn als ze even naar buiten kunnen om uit te leven. Zorg dat er buiten een aantal leuke activiteiten te doen zijn. Vanaf €35,- kun je een springkussen huren. Dit valt altijd wel erg goed in de smaak bij de jongste generatie. Daarnaast is stoepkrijt, een springtouw, bal of step altijd een goed idee!

Candy Bar
Een magisch concept: de snoepjeskraam. De kids zullen onder de indruk zijn van alle potjes gevuld met allerlei soorten snoepjes. Zet er leuke tasjes of zakjes bij en laat de kinderen hun eigen snoepjes verzamelen. Succes gegarandeerd!


              

Het diner
Verplicht aan de volwassenentafel 5 gangen lang stilzitten is voor (bijna) geen enkel kind een optie. Dit wordt knoeien, vervelen, misschien zelfs krijsen en voor zowel de ouder als het kind geen leuke ervaring.

Een betere optie is een speciaal kinderbuffet. Vraag aan de catering of zij een kindvriendelijk buffet kunnen samenstellen waar kinderen hun eigen gerechtjes kunnen opscheppen. Om het helemaal af te maken kun je het buffet ook uitbreiden met een toetjes buffet waar de kids hun eigen cakeje of ijsje kunnen versieren.




Nanny’s
Ondanks een goed ingerichte kinderhoek, kun je de kinderen op jouw evenement niet de hele tijd alleen laten. Er moet toezicht zijn. Nu kun je ervoor kiezen om tante Sjaan te vragen, maar de kans is groot dat ook tante Sjaan op een gegeven moment de dansvloer op wil!

Tegenwoordig hebben ze hier een perfecte oplossing voor: speciale nanny’s die je kunt inhuren op jouw evenement en die ervoor zorgen dat jij je geen seconde druk hoeft te maken om de kids.




Tieners
Behalve jonge kinderen t/m 12 jaar zullen er misschien ook tieners aanwezig zijn op jouw evenement. Bij de volwassenen hangen wordt voor hun op een gegeven moment wat saai en bij de jonge kinderen in de kinderhoek is niet cool.

Hoe leuk is het als er voor deze jonge gasten een ruimte is met bijvoorbeeld een alcoholvrije cocktailbar, tafelvoetbal, een sjoelbak, een chillhoek met grote kussens en tijdschriften en misschien wat kaart- of bordspellen!

Hopelijk heb je een aantal leuke tips op kunnen doen!

Tot de volgende keer!

Follow us